Γνωρίζατε ότι, για να περάσει ένα πρωτότυπο όχημα στη γραμμή παραγωγής, έχοντας ξεκινήσει από το μηδέν, θα πρέπει να περάσουν πέντε ολόκληρα χρόνια.
Η ιστορία της Alfa Romeo Tonale, ξεκινά από το 2018, με κεντρικό θέμα της εταιρίας να σχεδιαστεί ένα αυτοκίνητο C-SUV. Ο καθένας μέσα από την σχεδιαστική ομάδα, έπρεπε να παρουσιάσει την δική του ιδέα. Ειδικά για το πίσω μέρος του αυτοκινήτου η διαδικασία επαναλήφθηκε. Και στη πρώτη δοκιμασία, αλλά και στη δεύτερη, επιλέχθηκε η ιδέα του Έλληνα σχεδιαστή Αλέξανδρου Λιώκη.
Ποιος είναι ο Αλέξανδρος Λιώκης
Από μικρός είχε τη μανία να σχεδιάζει στο θρανίο του αυτοκίνητα, όπως αποκάλυψε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9». Όμως, χάριν του πατέρα του, πάντα υπήρχε στο σπίτι ένα περιοδικό αυτοκινήτου. Ο Αλέξανδρος Λιώκης, σπούδασε στο ΤΕΙ Βιομηχανικού Σχεδιασμού της Κοζάνης, συνέχισε το μεταπτυχιακό του στο Τορίνο στο I.E.D (Instituto Europeo di Design).
Το 2014 στην Έκθεση της Γενεύης συμμετείχε στον σχεδιασμό της Maserati Alfieri, μετά δέχθηκε την προσφορά εργασίας του γνωστού: Centro Style της Alfa Romeo. Το μοντέλο Tonale που σχεδίασε για την Alfa Romeo, κέρδισε δύο πολύ σημαντικά βραβεία: Το «Grand Prize of the most beautiful show car» και το «βραβείο κοινού στο «Car of the Year» του βρετανικού περιοδικού «What Car».
Το μυστικό της επιτυχίας της Tonale
Η ονομασία της, όπως και στην περίπτωση της Stelvio, είναι δανεισμένη από ένα πέρασμα των Άλπεων. Κομψές αναλογίες, λιτός και απέριττος ο σχεδιασμός στα «3+3» φωτιστικά του σώματα, τεχνολογίας Full-LED Adaptive matrix, εμπνευσμένα από την SZ Zagato. «Οριζόντιες καθαρές γραμμές», συνυπάρχουν αρμονικά κατά μήκος όλου του αμαξιού, με αποτέλεσμα να του δίνει μήκος και να του κρύβει ύψος. Σχεδόν η παρουσία όλων των αυτοκινήτων είναι επιθετική, σε αντίθεση με το Tonale που εμπνέει αυτοπεποίθηση και σοβαρότητα. Ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη 12,25 ιντσών, αλλά και κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών.
Η Tonale διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Το Super έχει χαρακτήρα σπορ μοντέλου. Ενώ το Ti διακρίνεται για την κομψότητά του.
Χάρη στην αρχιτεκτονική λογισμικού επόμενης γενιάς, η Tonale προσφέρει ένα πλήρες σύνολο τεχνολογικών καινοτομιών. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που υιοθέτησε ποτέ πιστοποίηση blockchain NFT, διαθέτει τον φωνητικό βοηθό Amazon Alexa, επιτρέπει την αξιοποίηση αποκλειστικών υπηρεσιών της Amazon και πολλά άλλα. Ένα οικοσύστημα ολοκληρωμένων ψηφιακών υπηρεσιών, για τη διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας εντός και εκτός του αυτοκινήτου. Το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT (non fungible token), μπορεί νακαταγράφει δεδομένα για το εάν το όχημα έχει συντηρηθεί σωστά από τον οδηγό του, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η «μεταπωλητική» του αξία.
Οι κινητήρες
Η Tonale θα είναι διαθέσιμη μόνο με αυτοφορτιζόμενο, full υβριδικό 48-βολτο σύστημα. Ο νέος 4κύλινδρος, 1,5 λτ. turbo κινητήρας αποδίδει συνδυαστικά 130 ή 160 άλογα. Και στις δύο περιπτώσεις η ροπή είναι αρκετά υψηλή με 240 Nm στις 1.500 σ.α.λ., ενώ ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα λανσαριστεί και με 1.600άρη turbodiesel κινητήρα 130 ίππων και 320 Nm ροπής που θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT της Alfa Romeo των 6 σχέσεων.
Στο τέλος του 2022 θα κάνει την εμφάνισή της η αποκλειστική για την Tοnale έκδοση Plug-in Hybrid Q4, με απόδοση 275 ίππων, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. και αυτονομία για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 80 χλμ. στον αστικό κύκλο (περισσότερα από 60 χλμ. σε μικτές συνθήκες). Το σύστημα αποτελείται από έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λτ. απόδοσης 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 90 kW που κινεί τους πίσω τροχούς. H μπαταρία έχει χωρητικότητα 15,5 kWh φορτίζει πλήρως σε λιγότερες από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW.
Η τιμή εκκίνησης αναμένεται στα 38.000 € περίπου, με το βιβλίο παραγγελιών να ανοίγει τις επόμενες εβδομάδες.