Cocorico ή Ασχημόπαπο, έτσι το έλεγαν! Όλα ξεκίνησαν το 1948, όταν πρώτο κυκλοφόρησε το Citroen 2CV . Η ιδέα της εποχής ήταν να φτιαχτεί ένα αυτοκίνητο απλό, μικρό και φθηνό. «Ένα αυτοκίνητο ικανό να διασχίσει ένα οργανωμένο χωράφι, μεταφέροντας ένα καλάθι με αυγά χωρίς να σπάσει κανένα από αυτά». Από τον Οκτώβριο του 1948 έως τον Ιούλιο του 1990 πουλήθηκαν 8. 756.688 εκατομμύρια τέτοια αυτοκίνητα.
Η γέννηση του 2CV (Ντε Σε Βο) & ο Ντόναλντ Ντάκ
Ο Pierre Boulanger αναλαμβάνει πρόεδρος της Citroen. Λόγω ύψους ο Boulanger ήθελε ένα αυτοκίνητο που να μπορεί κάποιος, να μπαίνει με το καπέλο του! Στοιχείο που προσδίδει την ανδρική ταυτότητα εκείνης της εποχής. Ο νέος πρόεδρος οργανώνει έρευνα αγοράς σε όλη τη Γαλλία. Απάντησαν 10.000 Γάλλοι. Το νέο μικρό έπρεπε να μπορεί να μεταφέρει: 4 επιβάτες, 40 κιλά πατάτες, με ταχύτητα 60 χλμ ανά ώρα και να έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμων, αλλά και χαμηλή τιμή πώλησης!
Στα εγκαίνια του Citroen 2CV στο Παρίσι, ούτε για τον Γάλλο Πρόεδρο Βινσέν Ωριόλ δεν ανοίχτηκε το καπό! Ενώ η λίστα αναμονής των υποψηφίων αγοραστών του, αποκλειστικά σε χρώμα γκρι ήταν 5 χρόνια. Η δε εταιρία, έδινε προτεραιότητα ανάλογα με το επάγγελμα και τις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτή.
Λίγους μήνες αργότερα η διάσημη πάπια Ντόναλντ Ντακ πουλάει το παλιό της αυτοκίνητο και γίνεται ιδιοκτήτης ενός Ντε Σε Βο με αριθμό κυκλοφορίας 313 που είναι και η ημερομηνία γέννησης της (13 Μαρτίου). Οδηγεί λοιπόν ένα όχημα ξεχωριστό, που προσδίδει…προσωπική ταυτότητα και στυλ.
Η λατρεία των καλλιτεχνών για το Citroen 2CV, σε ταινίες και γραμματόσημα
«Έμοιαζε με εύθραυστη, αλλά ανεξάρτητη πεταλούδα, που είχε διπλωμένα τα τσίγκινα φτερά της», είπε χαρακτηριστικά ο νομπελίστας ποιητής Γιόζεφ Μπρόνσκι, όταν ήταν 20 ετών. Ο Ιάπωνας ζωγράφος Κοζίρο Ιμαμούρα, μόλις αντίκρυσε το Ντε Σε Βο δεν σταμάτησε ποτέ να το ζωγραφίζει, όπως αρκετοί συνάδελφοί του τις δεκαετίες 1960-70. Το «ασχημόπαπο» όμως δεν σταματάει εδώ, ενέπνευσε και έπεισε μέχρι και κυβερνήσεις ώστε να δημιουργηθούν ολόκληρες σειρές γραμματοσήμων που κυκλοφόρησαν και στις 5 ηπείρους!
Για τις ανάγκες της δραματικής ταινίας του Γκοντάρ: «Με κομμένη την Ανάσα», ένα λαχανί Ντε Σε Βο μοντέλο του 1973 ρίχνεται με ορμή στις κλειστές στροφές ενός δρόμου, όταν ένα καρφί μπαίνει στην πίσω ρόδα και βρίσκει τον πρωταγωνιστή Μπελμοντό σκοτωμένο.
Αυτή η ταινία ίσως να στάθηκε η αφορμή, όταν στις εκδρομές του ο ποιητής Ανδρέας Εμπειρίκος έπαιρνε τα παιδιά του με ένα Citroen 2CV. Στη διαδρομή για να τους τραβήξει τη προσοχή, έλεγε ότι αν έβλεπαν ένα πράσινο Citroen 2CV είχαν το δικαίωμα να τσιμπήσουν τον διπλανό τους και να πουν: «Πράσινο Ντε Σε Βο χωρίς επιστροφή!!» θυμάται ο γιός του Λεωνίδας.
Ο Ρότζερ Μούρ αναστάτωσε την Κέρκυρα στα γυρίσματα της ταινίας: « Για τα μάτια σου μόνο». Συνήθως ο Πράκτορας 007 χρησιμοποιεί, πανάκριβα μοντέλα με δυνατούς κινητήρες. Αυτή τη φορά όμως οδήγησε ένα ταπεινό Citroen 2CV. Λίγο αργότερα λανσάρισε η Citroen μία ειδική έκδοση “007 Edition” με σήμα κατατεθέν το κίτρινο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και τον δυνατότερο κινητήρα για τις ανάγκες της ταινίας.
Από το χθες στο σήμερα. Η εταιρεία που μετατρέπει το Citroen 2CV σου ηλεκτρικό
Η Εταιρία 2CV Shop με έδρα τη Μ. Βρετανία, παρουσίασε ένα πακέτο μετατροπής του Citroen 2CV σε ηλεκτρικό. Τα χαρακτηριστικά του θρυλικού γαλλικού αυτοκινήτου παραμένουν αναλλοίωτα. Η λύση που επιλέχθηκε, είναι να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατό μικρότερος ηλεκτροκινητήρας (27 PS) και μπαταρία (10 KWh). Η μπαταρία του οχήματος για καλύτερη κατανομή βάρους έχει τοποθετηθεί πίσω στο χώρο των αποσκευών. Επιπλέον, εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 90 χλμ και φορτίζει σε συμβατή πρίζα σε 3,5 ώρες. Το κόστος της μετατροπής του είναι 19.000 €.
Δείτε τον απολαυστικό 007, τον Snoopy με την παρέα του, αλλά και τον εξαιρετικό Γάλλο Λουί Ντε Φυνές με την καλόγρια να οδηγεί ξέφρενα ένα Citroen 2CV