Σε ένα κατά γενική ομολογία περίεργο έτος, όπως ήταν το 2022, με τον covid, την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Αλεξανδρούπολη κατάφερε και έμεινε όρθια στην πρόκληση που άκουγε στο όνομα «τουρισμός», με την χειμερινή τουριστική περίοδο να το επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο.
Μιλώντας στο moneyview.gr & στο evrospost.gr o Δημήτρης Καραβασίλης, από τη θέση του Διευθυντή των ξενοδοχείων Grecotel Astir και Egnatia, παρουσιάζει εκ των έσω την εικόνα της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Θράκης γενικότερα, τονίζοντας τα δυνατά χαρτιά αλλά και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην περιοχή, ενώ φέρνει ως παράδειγμα το Σουφλί και την Κομοτηνή, για τον τρόπο που διαχειρίστηκαν την περίοδο των εορτών.
Κύριε Καραβασίλη, ακόμα μία χρονιά έφυγε και μετά από 22 χρόνια, σας βρίσκει ξανά στη θέση του Διευθυντή, στα ξενοδοχεία των Grecotel Astir και Egnatia στην Αλεξανδρούπολη. Πως θα χαρακτηρίζατε τη χρονιά που έφυγε;
Παρά τις αρχικές δυσκολίες του πρώτου πενταμήνου του 2022, καθώς ακόμα ήμασταν σε συνθήκες covid, η χρονιά εξελίχθηκε εξαιρετικά… Και μιλάω συγκεκριμένα για τον κλάδο του τουρισμού, όπου για τη δική μας περιοχή θεωρώ ότι κύλησε πολύ καλύτερα από ότι περιμέναμε. Τόσο τα δικά μας ξενοδοχεία, όσο όμως και τα υπόλοιπα ξενοδοχεία της περιοχής μας, κινήθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα πληρότητας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού. Η αύξηση των εσόδων, οδήγησε – όπως είναι εύκολα αντιληπτό – στην αύξηση της απασχόλησης και των εισοδημάτων των εργαζομένων, καθώς και στην ενδυνάμωση των διάφορων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Σε ότι αφορά τον τουρισμό και τους επισκέπτες που δέχτηκε ο Έβρος και πιο συγκεκριμένα η Αλεξανδρούπολη, πως ήταν η φετινή χειμερινή τουριστική περίοδος;
Με χαρά μπορώ να πω πως τα έσοδα του 2022, κυμάνθηκαν στα επίπεδα του 2019. Και το λέω αυτό, όχι μόνο γιατί το 2019 ήταν μία εξαιρετική χρονιά για τον τουρισμό στην περιοχή μας, αλλά και γιατί ουσιαστικά τουρισμός το 2022, ξεκίνησε το τελευταίο επτάμηνο του έτους… Σε επτά λοιπόν μήνες τουρισμού το 2022, είχαμε τα έσοδα που είχαμε σε δώδεκα μήνες το 2019. Κάτι το οποίο δημιουργεί πολύ ενθαρρυντικές προϋποθέσεις, για τα επόμενα χρόνια.
Από ποιες ξένες χώρες είχαμε περισσότερους επισκέπτες;
Η μεγαλύτερη κίνηση, σε ότι αφορά τη χώρα μας, υπήρξε από τη Βόρια Ελλάδα, ενώ σε ότι αφορά ξένες χώρες, φέτος είχαμε μεγάλη έλευση τουριστών κυρίως από τη Βουλγαρία και την Τουρκία.
Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε την Τουρκία και τη Βουλγαρία, να πρωταγωνιστούν στον τουριστικό μας χάρτη. Που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό;
Θεωρώ ότι το υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών, τόσο από τα ξενοδοχεία όσο και από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού, ενδυναμώνουν κάθε χρόνο και περισσότερο την ελκυστικότητα της περιοχής μας, για τις δύο αυτές χώρες. Για το λόγο αυτό, πιστεύω ότι έχουν μπει γερές βάσεις, για ακόμα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, το 2023, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το brand name της περιοχής μας και της Θράκης γενικότερα.
Ο covid, η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία, επηρέασαν περισσότερο η λιγότερο απ’ όσο περιμένατε τον τουρισμό;
Και οι τρεις αυτοί παράγοντες, ήταν λογικό να μας προβληματίσουν και να μας δημιουργήσουν μία ανησυχία. Ξέραμε ότι θα υπήρχε δυσκολία στις μετακινήσεις και στην διαχείριση διαθέσιμων εισοδημάτων (κυκλοφορία ρευστού), ευτυχώς όμως επηρεαστήκαμε στο ελάχιστο. Και αν μου επιτρέπεται θα ήθελα να πω, πως είμαστε από τις πολύ τυχερές περιοχές της Ελλάδας, μιας και λόγω του οδικού μας δικτύου και της οδικής σύνδεσης που έχουμε με αυτές τις χώρες (και όχι μόνο), δεν επηρεαστήκαμε όσο άλλες περιοχές της Ελλάδας. Κυριολεκτικά λοιπόν, για ακόμα μία φορά αναδεικνύεται η σπουδαιότητα της γεωπολιτικής στρατηγικής μας θέσης.
Τέλος, ας υποθέσουμε ότι βρίσκεστε στη θέση ενός απλού επισκέπτη στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, την περίοδο των εορτών … τι εντυπώσεις θα αποκομίζατε;
Φέτος ήταν μία χειμερινή τουριστική περίοδος, κατά την οποία βρέθηκα και μίλησα με πολλούς επισκέπτες. Το κοινό συμπέρασμα όλων ήταν ότι η Αλεξανδρούπολη είναι μία πανέμορφη πόλη, με απίστευτες φυσικές ομορφιές και μέρη για να επισκεφτείς, ωστόσο θα μπορούσε αυτή η πόλη να προσφέρει ακόμα περισσότερα πράγματα και να περάσει σε ένα άλλο επίπεδο. Δυστυχώς υπολειπόμαστε σε πόλους έλξης, που θα προσελκύσουν διαφορετικούς τύπους αναγκών και ενδιαφερόντων. Κατανοώ ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να επιτευχθεί, ωστόσο όταν υπάρχει η πρώτη ύλη – που είναι οι ομορφιές της πόλης και της περιοχής μας – και ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, με ανθρώπους που ξέρουν και μπορούν να πραγματοποιήσουν τις ιδέες που υπάρχουν, τότε τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Και υπάρχουν παραδείγματα πόλεων που το κατάφεραν…
Να υποθέσω αναφέρεστε στο Σουφλί & την Κομοτηνή;
Ακριβώς… Και αν και δεν μου αρέσει να συγκρίνω την πόλη μου με άλλες πόλεις, ωστόσο δεν μπορώ να μην δω τη δουλειά που έγινε ενόψει Χριστουγέννων, τόσο στο Σουφλί όσο και στην Κομοτηνή. Αυτές οι δύο πόλεις, αποτέλεσαν ένα πολύ θετικό παράδειγμα για όλους μας. Οι εκδηλώσεις που έγιναν, οι στολισμοί και ο κόσμος που δέχτηκαν, μας εντυπωσίασαν, χαροποιώντας ιδιαίτερα τους κατοίκους όλης της περιοχής.