Σε €217,1 εκατ. διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της Autohellas το πρώτο τρίμηνο του 2024 έναντι €221,6 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Το EBITDA διαμορφώθηκε στα €51,5εκ. έναντι €47,8 εκ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ενώ τα Κέρδη προ φόρων (ΕBT) του Ομίλου, ανήλθαν σε €10 εκ. έναντι €10,3 εκ. το 2023, με τα αντίστοιχα Κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα €7,9 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 6,0% στο πιο αδύναμο εποχικά τρίμηνο του έτους.
Ειδικότερα, ο Κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα των μισθώσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 κατά 9,4% σε σχέση με το 2023 αγγίζοντας τα €53,6 εκ. με την αύξηση να προέρχεται τόσο από τις βραχυχρόνιες όσο και από τις μακροχρόνιες μισθώσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων ενισχύθηκε από την αυξημένη ζήτηση της τοπικής αγοράς αλλά και των τουριστικών αφίξεων στο πιο αδύναμο τρίμηνο του έτους αλλά σε ένα περιβάλλον χαμηλότερων τιμών ενοικίασης.
Παράλληλα στις μακροχρόνιες μισθώσεις υπάρχει σημαντική αύξηση αποδοχών παραγγελιών και συμβάσεων που έχουν ήδη οδηγήσει σε αύξηση του στόλου. Οι πωλήσεις εξωτερικού που σχετίζονται με τον Τομέα των μισθώσεων αυτοκίνητων, έφθασαν συνολικά τα €32,7 εκ. από €30,3 εκ. το 2023 παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%, με ισορροπημένη ανάπτυξη βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων, με ιδιαίτερη δυναμική να εμφανίζεται στις μηνιαίες εταιρικές μισθώσεις.
Τέλος, οι εταιρείες του Ομίλου που σχετίζονται με την Εισαγωγή/Διανομή αυτοκινήτων συνεισέφεραν συνολικά €130,9 εκ. παρουσιάζοντας μείωση 8.1% στον Κύκλο εργασιών, καθώς μετά την αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεν υπάρχει το 2024 η αντίστοιχη μεταφορά παραγγελιών από προηγούμενα έτη (που περιόρισε το 2022 αλλά ωφέλησε σε τιμολογήσεις το 2023).
Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριότητα της FIAT / JEEP / ALFA ROMEO δεν ενοποιείται σε επίπεδο κύκλου εργασιών λόγω κοινού ελέγχου με την Samelet και αφορά επιπρόσθετο κύκλο εργασιών €31,6 εκ. για το πρώτο τρίμηνο.
Η δυναμική των αφίξεων του πρώτου τριμήνου του έτους φαίνεται πως θα συνεχιστεί και κατά το δεύτερο τρίμηνο επηρεάζοντας θετικά τη ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις, και πάλι όμως με περισσότερα αυτοκίνητα στους στόλους και στην αγορά συνολικά. Παράλληλα η δυναμική και των μακροχρόνιων μισθώσεων δείχνει μεγαλύτερη για την εταιρεία, τόσο σε συμβατικά όσο και σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα σημαντικό αποτέλεσμα στη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους είχαν και αναμένεται να έχουν οι ενέργειες που ξεκίνησαν με την έκδοση του πρώτου ομολόγου της εταιρείας μέσω δημόσιας προσφοράς, καθώς και η αποτελεσματική προσπάθεια διαχείρισης της δομής του δανεισμού της εταιρείας.