Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Money View
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result
Money View
No Result
View All Result
Home ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης Εγνατίας Οδού

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας περιλαμβάνουν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή & την καταβολή του τιμήματος

by MoneyView Team
2 Απριλίου, 2024
in ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης Εγνατίας Οδού

Εγνατία Οδός

Την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης αναφορικά με το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, καθώς και των τριών (3) καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων, για χρονικό διάστημα 35 ετών, με αντισυμβαλλόμενους το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.), ανακοίνωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

Συγκεκριμένα, η εταιρεία με την επωνυμία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η οποία συστάθηκε για τους σκοπούς της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) και EGIS PROJECTS S.A.S. (25%), μέσω της σύμβασης αναλαμβάνει:

Α. το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης:

I. του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτεινόμενος από την Ηγουμενίτσα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία), ως προς τον οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Ανάταξης.

II. του οδικού άξονα Σιάτιστα– Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή που οδηγεί στην Αλβανία, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού «εκτεταμένου οδικού δικτύου» (Trans-European “Comprehensive Road Network”) και διαθέτει οκτώ (8) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει μέσω του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65 – σήμερα υπό κατασκευή) την Αλβανία με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, διαθέτει συνολικό μήκος 69,3 χιλιόμετρα και τεχνικά χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

III. του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι μήκους 60 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με τρεις (3) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, ο οποίος συνδέειτην Ελλάδα με την Π.Γ.Δ.Μ. στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, σε σχέση με τον οποίο, μεταξύ άλλων, ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων.

IV. του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, μήκους 95,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με δεκαεπτά (17) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει, μέσω της Εγνατίας Οδού καιτου αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε.τη δυτική Βουλγαρία με την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και έχει κατασκευασθεί, με προδιαγραφές παρόμοιες με εκείνες της Εγνατίας Οδού (με εξαίρεση το οδικό τμήμα Χριστός – Αμπέλα, μήκους 10,176 χιλιομέτρων σε σχέση με το οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων).

V. των παρόδιων αυτών εκτάσεων, από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και των ανωτέρω τριών καθέτων οδικών αξόνων,

Β. το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης, χρηματοδότησης και εκτέλεσης σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών και εντός του χρονικού πλαισίου που καθορίζεται σε αυτή, του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου αφενός του τμήματος Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και αφετέρου του τμήματος Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας περιλαμβάνουν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την καταβολή του τιμήματος, και κατόπιν της εκπλήρωσης όλων των συμβατικών προϋποθέσεων παράδοσης-παραλαβής, την έναρξη της παραχώρησης εντός του 2024.

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του. Ενισχύει το μέγεθος και την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και την παραγωγή σημαντικών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση, επιτρέποντας τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου.

Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων (με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά.

Αναφερόμενος στην υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης δήλωσε:

«Η επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε έναν τόσο εμβληματικό διεθνή διαγωνισμό καταδεικνύει τη συνέπεια με την οποία υλοποιούμε εδώ και χρόνια την επιχειρηματική μας στρατηγική, συμβάλλοντας όχι μόνο στην ανάπτυξη του Ομίλου μας, αλλά στη συνολική ευημερία της Ελλάδας. Πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία αντί της απλής ανάληψης δημοσίων έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς 3 ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Λ. Μεσογείων 85, 11526 Αθήνα, E: info@gekterna.com, T: 210 6968000, F:210 6968098-99, Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ: 000253001000 www.gekterna.com όρους για το ελληνικό Δημόσιο, εισφέρει στα δημόσια ταμεία πάνω από 6 δισ. ευρώ σήμερα (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), κάνοντας πράξη ένα επενδυτικό πλάνο άνω 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας».

Tags: ΑυτοκινητόδρομοιΕγνατία ΟδόςΣύμβαση παραχώρησηςΤΑΙΠΕΔ
ShareTweet
MoneyView Team

MoneyView Team

https://moneyview.gr

Related Posts

Autohellas: Κύκλος εργασιών στα €216,6 εκατ. – Κερδοφορία επηρεασμένη από την απουσία έκτακτων εσόδων

Autohellas: Κύκλος εργασιών στα €216,6 εκατ. – Κερδοφορία επηρεασμένη από την απουσία έκτακτων εσόδων

by MoneyView Team
2 Ιουνίου, 2025

Η Autohellas ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, με τον ενοποιημένο Κύκλο Εργασιών να ανέρχεται...

UniCredit ενισχύει τη θέση της στην Alpha Bank – Στόχος το 29,9% και νέα στρατηγική συνεργασία

UniCredit ενισχύει τη θέση της στην Alpha Bank – Στόχος το 29,9% και νέα στρατηγική συνεργασία

by MoneyView Team
28 Μαΐου, 2025

Η ιταλική τράπεζα UniCredit προχωρά σε νέες επενδυτικές κινήσεις στην ελληνική Alpha Bank, με στόχο να αυξήσει τη συμμετοχή της...

BriQ Properties: Αύξηση καθαρών κερδών 60% το α΄ τρίμηνο του 2025 – Στα € 3 εκατ.

BriQ Properties: Αύξηση καθαρών κερδών 60% το α΄ τρίμηνο του 2025 – Στα € 3 εκατ.

by MoneyView Team
14 Μαΐου, 2025

Η BriQ Properties ΑΕΕΑΠ ξεκίνησε δυναμικά το 2025, καταγράφοντας σημαντική βελτίωση στα οικονομικά της μεγέθη κατά το α’ τρίμηνο, συνεχίζοντας...

ΟΛΘ: Μέρισμα €2 ανά μετοχή για τη χρήση 2024

ΟΛΘ: Μέρισμα €2 ανά μετοχή για τη χρήση 2024

by MoneyView Team
14 Μαΐου, 2025

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 4.1.1 του Κανονισμού του Χρηματιστηρίου Αθηνών και βάσει της απόφασης της...

Snappi: Η πρώτη ελληνική ψηφιακή τράπεζα (neobank)

Snappi: Η πρώτη ελληνική ψηφιακή τράπεζα (neobank)

by MoneyView Team
10 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα ετοιμάζεται να υποδεχθεί τη Snappi, την πρώτη ελληνική ψηφιακή τράπεζα (neobank) που απέκτησε άδεια λειτουργίας από την Ευρωπαϊκή...

Next Post
Dimand: Επέστρεψε σε κερδοφορία – Στα €13,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023

Dimand: Επέστρεψε σε κερδοφορία - Στα €13,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2023

MONEY NEWS FEED

Ισχυρό πρωτογενές πλεόνασμα €5,35 δισ. στο πεντάμηνο

Ισχυρό πρωτογενές πλεόνασμα €5,35 δισ. στο πεντάμηνο

by MoneyView Team
1 ώρα ago
Σταθμός το φθινόπωρο για τα επιτόκια της ΕΚΤ

Σταθμός το φθινόπωρο για τα επιτόκια της ΕΚΤ

by MoneyView Team
6 ώρες ago
Θετική η πορεία του “Ελλάδα 2.0” σύμφωνα με Έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου

Θετική η πορεία του “Ελλάδα 2.0” σύμφωνα με Έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου

by MoneyView Team
2 ημέρες ago
Σταθεροποιητικά κινήθηκε το Χρηματιστήριο – Θετικό ξεκίνημα για τον Ιούνιο με άνοδο 0,64%

Σταθεροποιητικά κινήθηκε το Χρηματιστήριο – Θετικό ξεκίνημα για τον Ιούνιο με άνοδο 0,64%

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα: Καθοριστικός μοχλός στήριξης επιχειρήσεων και ιδιωτών

Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα: Καθοριστικός μοχλός στήριξης επιχειρήσεων και ιδιωτών

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Νέο τοπίο στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/22: Ισχυρότερα κίνητρα και μεγαλύτερη ευελιξία για επενδύσεις

Νέο τοπίο στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/22: Ισχυρότερα κίνητρα και μεγαλύτερη ευελιξία για επενδύσεις

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Ανησυχητική άνοδος πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 3,3% τον Μάιο, κόντρα στην ευρωπαϊκή επιβράδυνση

Ανησυχητική άνοδος πληθωρισμού στην Ελλάδα – Στο 3,3% τον Μάιο, κόντρα στην ευρωπαϊκή επιβράδυνση

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Το Net Zero είναι πλέον “Νεκρό”

Το Net Zero είναι πλέον “Νεκρό”

by Γιάννης Έξαρχος
2 εβδομάδες ago
Autohellas: Κύκλος εργασιών στα €216,6 εκατ. – Κερδοφορία επηρεασμένη από την απουσία έκτακτων εσόδων

Autohellas: Κύκλος εργασιών στα €216,6 εκατ. – Κερδοφορία επηρεασμένη από την απουσία έκτακτων εσόδων

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Πράσινο φως σε τέσσερις στρατηγικές επενδύσεις ύψους €780 εκατ.

Πράσινο φως σε τέσσερις στρατηγικές επενδύσεις ύψους €780 εκατ.

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, είναι καθαρά ενημερωτικό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή,
ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή που θα ληφθεί με βάση τις πληροφορίες αυτές.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ • ΑΓΟΡΕΣ • MONEY TALK • ΚΟΣΜΟΣ • ESG • ΠΟΛΙΤΙΚΗ • ΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΑΠΟΨΕΙΣ • LIFE & CULTURE

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία : info@moneyview.gr
Διαφήμιση : ads@moneyview.gr

© 2021 moneyview.gr - Σχεδιασμός & Κατασκευή ιστοσελίδας: ASK Websites

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result

© 2021 Moneyview.gr