Ανάρπαστο γίνεται στη Γερμανία το “εισιτήριο των 9 ευρώ”, το οποιο ισχύει απο την 1η Ιουνίου έως την 31η Αυγούστου. Το συγκεκριμένο εισιτήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων, του μετρό και των περιφερειακών τρένων (DB).
Η γερμανική κυβέρνηση έδωσε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ στα κρατίδια για τη χρηματοδότηση του μειωμένου εισιτηρίου. Οι εταιρείες μεταφορών μπορούν επίσης να κρατήσουν τα χρήματα από τις πωλήσεις εισιτηρίων των 9 ευρώ. Δεν ισχύει για τις υπεραστικές μεταφορές, όπως τα τρένα ICE υψηλής ταχύτητας και τα δρομολόγια Flixbus.
Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση τους οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB), “10 εκατομμύρια άνθρωποι επέλεξαν το φιλικό προς το περιβάλλον τρένο, τον πρώτο μήνα που ίσχυσε το #9EuroTicket.” και συνεχίζουν οι DB, “Τον Ιούνιο, 10-15% περισσότεροι επιβάτες ταξίδεψαν με τα περιφερειακά μέσα μεταφοράς, από ό,τι πριν από την πανδημία, ενώ μεταφέρθηκαν και περισσότερα από 1 εκατομμύριο ποδήλατα”.
10 Millionen Menschen haben sich im ersten #9EuroTicket-Monat für die klimafreundliche #Bahn entschieden. Props an Euch! So waren im Regionalverkehr im Juni 10-15 % mehr Fahrgäste unterwegs als vor Corona – und die über 1 Mio. Räder, die reingepasst haben. https://t.co/OhyAqS9ftJ pic.twitter.com/6JmwC21c19
— Deutsche Bahn AG (@DB_Presse) June 30, 2022
SZ: Το “εισιτήριο των 9 ευρώ” έχει & κοινωνικο-πολιτικό όφελος
Η γερμανική εδημερίδα τιου Μονάχου Süddeutsche Ζeitung (SZ) σε σχόλιό της κάνει μια πρώτη αποτίμηση της μηνιαίας κάρτας των 9 ευρώ που ισχύει από την 1η Ιουνίου και μέχρι τις 31 Αυγούστου. Παρά τα όποια αρνητικά, το εισιτήριο των 9 ευρώ που θεσμοθετήθηκε εξαιτίας του υψηλού κόστους ενέργειας και καυσίμων είναι ίσως ένα κατάλληλο μέτρο για το «μέλλον», αναφέρει η SZ και σημειώνει:
“Αξίζει τον κόπο -ακόμη και σε αυτή τη χαμηλή για συμβολικούς λόγους τιμή. Διότι στη δημόσια συζήτηση συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη ότι το εισιτήριο των 9 ευρώ έχει και κοινωνικοπολιτικό όφελος. Είναι ελκυστικό για τους φτωχούς, τους νέους, όσους κάνουν πρακτική άσκηση. Δεν πρέπει να υποτιμάται η γοητεία του φθηνού, επιτρέπει άλλωστε στους πελάτες να συγχωρήσουν πολλά. Όταν για παράδειγμα περιμένει κανείς στην αποβάθρα και το τρένο δεν έρχεται γιατί δεν υπάρχει αντικαταστάτης για τον άρρωστο οδηγό ή γιατί η γραμμή έχει κλείσει, επειδή έχει πέσει ένας διακόπτης. Τα τοπικά ΜΜΜ στη Γερμανία έχουν παραμεληθεί εδώ και δύο δεκαετίες”.