Το “Swift” δανείστηκε το όνομα του, από το ταχύτερο πουλί στη γη το πετροχελίδονο, η αλλιώς τη “φόρμουλα 1 των πουλιών” σε όλο τον κόσμο! Το νέο Suzuki Swift αυτή τη φορά έχει μία τρισδιάστατη μοντέρνα μάσκα και πράγματι είναι γρήγορο στην πόλη, οικονομικό αλλά και με αεροδυναμικό design.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Με μήκος μόλις 3.880 mm πλάτος και ύψος που παραμένει στα 1,73 και 1,49 μέτρα, μπορεί εύκολα κάποιος να καταλάβει, γιατί το επιλέγει ως super mini (B– Segment) στην πόλη, γιατί είναι compact, ευέλικτο αλλά και σούπερ οικονομικό λόγω της mild hybrid τεχνολογίας. Προσφέρει ευκολία και ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις του κατοίκου της πόλης ή και στις μικρές ολιγοήμερες του αποδράσεις. Οι Ιάπωνες πεισματικά εξακολουθούν να διατηρούν αισθητικά το μοντέλο ίδιο, με τις τρείς παλαιότερες γενεές του.
Αξίζει να αναφέρουμε, ότι o πρόγονος του Swift, ονομαζόταν την δεκαετία 1985 Suzuki Cultus και το συναντούσαμε στους ελληνικούς δρόμους, για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας 1980.
Με φουσκωμένα φτερά, τροχούς 16 ιντσών, λάστιχα πλάτους 185 και βάρος 919 kg το νέο Suzuki Swift κερδίζει σε εκτόπισμα, αυτοπεποίθηση και δυναμισμό. Τα φωτιστικά σώματα LED με το χαρακτηριστικό σχήμα ‘L’ έχουν εξαιρετική απόδοση στην νυχτερινή οδήγηση και είναι άκρως εντυπωσιακά. Ο χώρος αποσκευών των 265 L έχει κάπως περιορισμένη χωρητικότητα.
Το εσωτερικό του αποτύπωμα
Στον στάνταρ εξοπλισμό η Suzuki, προσφέρει σύγχρονες ευκολίες όπως keyless entry, mediacenter με κάμερα οπισθοπορείας, cruise control. Το κεντρικό τμήμα του ταμπλό είναι δίχρωμο και αυτό του δίνει ένα χαρακτήρα πιο παιχνιδιάρικο. Με φυσικά χειριστήρια ο κλιματισμός μπορεί πολύ εύκολα κάποιος, να ρυθμίσει τη θερμοκρασία και την ταχύτητα ροής του αέρα.
Η οθόνη του αυτοκινήτου 9’’ ιντσών, είναι αρκετά μεγάλη σε σχέση με το μέγεθός του, διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό λειτουργιών όπως android auto, apple car play, κάμερα οπισθοπορείας.
Ο πίνακας οργάνων έχει αναλογικά όργανα και ένα ένθετο κομμάτι πολλαπλών ενδείξεων (LCD 4,2’’). Ενώ η ποιότητα κατασκευής των υλικών, δηλαδή τα ταμπλό και οι πόρτες είναι από σκληρό ανθεκτικό πλαστικό καθαρά ιαπωνικού χαρακτήρα. Τα δε καθίσματα είναι αναπαυτικά και καλής ποιότητας, εύκολα μπορεί να κάτσει στις πίσω θέσεις ένας επιβάτης ύψους 1.85 με εργονομία χώρου, θέσεις για μικροπράγματα και μπουκαλάκια του νερού.
Η οδηγική του συμπεριφορά
Οδηγώντας το αυτοκίνητο διαπιστώνεις ότι έχει αυξημένη ορατότητα χάρη στα πλευρικά του κρύσταλλα. Ο κυβισμός του νέου κινητήρα είναι 1.197 c.c. και η ιπποδύναμη 82 PS αλλά αυτή τη φορά οι Ιάπωνες έκαναν τρικύλινδρο κινητήρα και όχι τετρακύλινδρο. Ως αποτέλεσμα έχει περισσότερη ροπή 111,8 αντί 107 Nm. Συνεπώς, βάζοντας τέταρτη ταχύτητα, μπορεί με ευκολία να ανταποκριθεί στο γκάζι, άρα και στα ταξίδια του αποδίδει με υψηλή μέση ωριαία χωρίς δυσκολίες.
Οι απαιτήσεις του Swift στη βενζίνη είναι εντυπωσιακά χαμηλές, λόγω του 12βολτου υβριδικού συστήματος (SHVS) και μίας μπαταρίας λιθίου, που αποθηκεύει με τη σειρά της ενέργεια, φτάνοντας σε θερμοδυναμική απόδοση στο 40%. Άρα εάν επιταχύνουμε την οδήγησή μας, η κατανάλωση βενζίνης είναι ελάχιστη στα 4,5 lt/100km. Στη δε πόλη, το Suzuki μπορεί να διανύσει πολλά χιλιόμετρα με το αυτόματο CVT κιβώτιο. Τέλος, οι βάσεις τεφλόν και του κινητήρα μετάδοσης, περιορίζουν τους κραδασμούς προερχόμενοι από τον δρόμο προς το περιβάλλον της καμπίνας.
Η τιμή του νέου Suzuki Swift ξεκινά από 16.990 € στην απλή έκδοση ενώ στην έκδοση Gl+ στα 17.990 €, σημειωτέων δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα προετοιμασίας και μεταφοράς. Περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια hybrid bonus.
Δείτε εδώ τις επιδόσεις του Swift, σε δοκιμές πρόσκρουσης, που βαθμολογήθηκαν με 3 αστέρια από το NCAP Crash test και το τοποθετεί στον μέσο όρο της κατηγορίας του.
Δείτε εδώ τη δοκιμή του νέου Suzuki Swift, στους δρόμους: https://www.youtube.com/watch?v=DT5u-deRQsg
Τα ρεπορτάζ αγοράς & τα προϊόντα που παρουσιάζονται στο culpanews.gr, είναι επιλογές των συντακτών. Δεν έχουν εμπορικό σκοπό και δεν αποφέρουν διαφημιστικά έσοδα.