Η World Benchmarking Alliance (WBA) αναφέρει ανεπαρκή πρόοδο όσον αφορά τους κοινωνικούς στόχους, καθώς το Δίκτυο Επενδυτών για τα Εργατικά Δικαιώματα αναζητά υποστήριξη και λανσάρει τα πρότυπα αναφοράς για τη σύγχρονη εργασία.
Οι εταιρείες δεν βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) του ΟΗΕ, με ένα «σημαντικό κενό» στη δράση που απαιτείται. Σχετικά με το Gender Benchmark, με τη συνολική βαθμολογία των 1.006 εταιρειών που αξιολογήθηκαν μόνο δύο εταιρείες σημείωσαν βαθμολογία πάνω από το 50%. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν κολλήσει στην αρχή του δρόμου. Επιπλέον, το 12% των εταιρειών σημείωσε μηδέν σε όλους τους δείκτες και οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε όλα τα επίπεδα της ηγεσίας. Μόνο τρεις εταιρείες έχουν ισορροπία μεταξύ των φύλων, 40% έως 60% των γυναικών σε όλα τα επίπεδα ηγεσίας.
Όσον αφορά τις κορυφαίες επιδόσεις στο σημείο αναφοράς, αυτό που τις ξεχώριζε από άλλες εταιρείες ήταν η δημόσια δέσμευση για την ισότητα των φύλων και η αντιμετώπιση της περίθαλψης χωρίς αμοιβή. Η Eni με έδρα την Ιταλία και η HPE με έδρα τις ΗΠΑ ήταν οι μόνες εταιρείες στο σημείο αναφοράς που σημείωσαν εύρος βαθμολογίας 50-60%. 271 εταιρείες στο σημείο αναφοράς σημείωσαν 0-10% συμπεριλαμβανομένων των γνωστών επωνυμιών Netflix και SHEIN. Το σημείο αναφοράς για τα εταιρικά ανθρώπινα δικαιώματα, το οποίο αξιολόγησε 55 μεγάλες εταιρείες ένδυσης όπως η Adidas και η Kering, έδειξε κάποια πρόοδο σε σύγκριση με προηγούμενα κριτήρια αναφοράς, με το 69% να έχει βελτιώσει τη βαθμολογία του από το 2018 σε βασικούς δείκτες ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η έρευνα της WBA, ωστόσο, έδειξε ότι ο κλάδος εξακολουθεί να αποτυγχάνει να προστατεύσει πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων, με περισσότερο από το 60% των εταιρειών να σημειώνουν λιγότερους από 20/100 βαθμούς στους δείκτες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το 38% να σημειώνουν λιγότερο από 20/100 στην ισότητα των φύλων. Επιπλέον, οι εταιρείες ένδυσης βρέθηκαν να έχουν υψηλές προσδοκίες για τους προμηθευτές τους, αλλά αυτές δεν υποστηρίζονταν από υπεύθυνες πρακτικές αγορών ή χαρτογράφηση της αλυσίδας εφοδιασμού.
Επίσης η έρευνα διαπίστωσε ότι το 94% των εταιρειών έχουν προσδοκίες από τους προμηθευτές τους σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα ή/και την ισότητα των φύλων, αλλά λιγότερο από το ένα τρίτο αυτών των εταιρειών αναλαμβάνουν ενέργειες που προετοιμάζουν τους προμηθευτές για την επιτυχία, όπως η αποφυγή απαιτήσεων σύντομης προειδοποίησης και καθυστερημένων πληρωμών, η χαρτογράφηση εφοδιαστικές αλυσίδες ή παροχή στοχευμένης υποστήριξης για την ισότητα των φύλων.
Από όλες τις εταιρείες ένδυσης που αξιολογήθηκαν, μόνο 12 εταιρείες (22%) αποκαλύπτουν αποδεικτικά στοιχεία για δραστηριότητες που υποστηρίζουν τους προμηθευτές τους στην πληρωμή του μισθού διαβίωσης. Όσον αφορά τις εταιρικές δεσμεύσεις, μόνο 7 εταιρείες (13%) αποκαλύπτουν έναν χρονικά περιορισμένο στόχο για την πληρωμή των μισθών διαβίωσης στις αλυσίδες εφοδιασμού τους ή περιλαμβάνουν απαιτήσεις μισθού διαβίωσης στις συμβάσεις τους με προμηθευτές.
Εταιρίες Ρουχισμού: https://www.worldbenchmarkingalliance.org/publication/gender/rankings/segment/apparel/
Εταιρίες F&B: https://www.worldbenchmarkingalliance.org/publication/gender/rankings/segment/food-and-agriculture/