Είναι σαφές ότι σε παγκόσμια κλίμακα, τόσο οι προϊοντικές επιλογές των πελατών όσο και οι επενδυτικοί προορισμοί είναι πολλοί. Ο καθένας με διαφορετική πρόταση προσπαθεί να προσελκύσει τους ενδιαφερόμενους πελάτες και επενδυτές.
Θα ήταν σφάλμα ως χώρα να ανταγωνιστούμε με βάση το μισθολογικό κόστος – γιατί πάντα θα υπάρχουν “φτηνότεροι” από εμάς.
Θα πρέπει να ανταγωνιστούμε ως μια ευρωπαϊκή χώρα που διαθέτει θεσμική ανάπτυξη και κράτους δικαίου, οι επιχειρήσεις της λειτουργούν με βάση κανόνες και τα προϊόντα που παράγονται υπακούουν σε πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας.
Η διασφάλιση ποιότητας όχι μόνο στην παραγωγή προϊόντων αλλά και στην ασφαλή εταιρική λειτουργία και διαφανή διακυβέρνηση μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάδειξη της ελκυστικότητας της προϊοντικής αλλά και επενδυτικής μας πρότασης.
Άλλωστε από τον Αριστοτέλη έχουμε διδαχθεί ότι η αποτελεσματική πώληση προϊόντων, υπηρεσιών και ιδεών, αναμιγνύει με την κατάλληλη αναλογία τα τρία συστατικά της πειθούς: Λόγος (λογική), Πάθος (συναίσθημα) και Ήθος (εμπιστοσύνη).
Η εμπιστοσύνη είναι βασικός παράγοντας της εξίσωσης αφού πώληση επιτυγχάνεται όταν, οι λογικές, οι συναισθηματικές αξίες και η εμπιστοσύνη που προσφέρει ένα προϊόν ή υπηρεσία, αξίζουν για κάποιον, περισσότερο από το κόστος του!
Αλλά και η εμπιστοσύνη έχει την εξίσωση της. Η συνέπεια των πράξεων και η αξιοπιστία των λόγων αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση περιβάλλοντος εμπιστοσύνης. Η εμπιστοσύνη αυξάνεται σε περιβάλλον άνεσης και οικειότητας ενώ μειώνεται με τη διαπίστωση ιδιοτέλειας. Κατά συνέπεια η εμπιστοσύνη απαιτεί επιβεβαίωση από κάποιον τρίτο και ανεξάρτητο που μπορεί να αποδείξει την έλλειψη ιδιοτέλειας.
Η εμπιστοσύνη δεν είναι διακήρυξη. Είναι τρόπος λειτουργίας και συμπεριφοράς. Η δε ποιότητα δεν είναι ενέργεια, αλλά συνήθεια αφού είμαστε αυτό που επαναλαμβανόμενα κάνουμε.
Σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον, σε ένα κόσμο ισχυρά συνδεδεμένο, κανείς δεν νιώθει ασφαλής αν όλοι δεν νιώθουν ασφαλείς. Κανείς δεν θέλει να συνδεθεί με “τοξικές επιχειρήσεις” που πουλούν “τοξικά προϊόντα”.
Μόνο οι διαφανείς και καθαρές επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύουν πολλούς πελάτες και επενδυτές από πολλά μέρη του κόσμου και να τους πωλούν πολλά προϊόντα και υπηρεσίες αλλά και επιχειρηματικές συμμετοχές, τις μετοχές τους δηλαδή. Μόνον έτσι οι επιχειρήσεις, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μπορούν να αξιοποιήσουν, με ασφάλεια, τη μόχλευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος για να επιταχύνουν περαιτέρω την ανάπτυξη τους, αφού οι επιπλέον χρηματοδοτικοί πόροι θα συνδυάζονται με την ουσιαστική τους επιχειρηματική βελτίωση.
Η επιτυχία δεν είναι μυστήριο. Υπάρχει συνταγή. Όλα τα συστατικά είναι διαθέσιμα. Ανοιχτή κοινωνία, ανθρώπινο κεφάλαιο γαλουχημένο με δημοκρατικά ιδανικά σε ένα ελεύθερο περιβάλλον αλλά και καλοεκπαιδευμένο. Ποιοτικά προϊόντα που παράγονται από διαφανείς επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν το ποιοτικό άλμα και να εισέλθουν σε έναν ενάρετο κύκλο μακράς ανάπτυξης και ευημερίας.
Άλλωστε όλοι συμφωνούν ότι η πίκρα της κακής ποιότητας διαρκεί περισσότερο από την γλύκα της χαμηλής τιμής!
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύθηκε στο INDUSTRY newsletter / BOUSSIAS Media