Η Deutsche Bank, ο κορυφαίος τραπεζικός όμιλος της Γερμανίας, σχεδιάζει να προχωρήσει στην κατάργηση περίπου 2.000 θέσεων εργασίας μέσα στο 2024, επικεντρωμένη κυρίως στον τομέα της λιανικής τραπεζικής. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κρίστιαν Ζέβιγκ, έκανε τη σχετική ανακοίνωση την Τετάρτη, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Λονδίνο.
Η μείωση του προσωπικού θα επηρεάσει τόσο την Deutsche Bank όσο και τη θυγατρική της, Postbank, με στόχο την αναδιάρθρωση του κλάδου λιανικής, του οποίου η κερδοφορία κρίνεται ανεπαρκής. Σύμφωνα με τον Ζέβιγκ, οι απολύσεις αυτές είχαν ήδη προϋπολογιστεί ως μέρος των εξόδων αναδιάρθρωσης για το οικονομικό έτος 2024 και βρίσκονται πλέον στη φάση της υλοποίησης.
Ο τραπεζικός κολοσσός, που απασχολεί περίπου 90.000 εργαζομένους παγκοσμίως, είχε ήδη προβεί σε απολύσεις 3.500 υπαλλήλων κατά την προηγούμενη χρονιά, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής μείωσης του λειτουργικού κόστους. Ο Ζέβιγκ τόνισε πως η κύρια πρόκληση έγκειται στη βελτίωση της κερδοφορίας του τομέα λιανικής στη Γερμανία, καθώς οι δραστηριότητες επενδυτικής τραπεζικής και διαχείρισης περιουσίας παραμένουν οι πλέον επικερδείς.
Η Deutsche Bank συνεχίζει τις περικοπές της, προχωρώντας και σε συρρίκνωση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της. Σύμφωνα με την τράπεζα, εντός του 2025 πρόκειται να κλείσουν 50 υποκαταστήματα, μειώνοντας το συνολικό δίκτυό της σε περίπου 400 καταστήματα. Παράλληλα, η Postbank, της οποίας τα υποκαταστήματα ανέρχονται σήμερα σε 550, θα περιορίσει τη φυσική της παρουσία, διατηρώντας το πολύ 300 υποκαταστήματα έως τα μέσα του 2026.
Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική του τραπεζικού ομίλου για την προσαρμογή του στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, εν μέσω της αυξανόμενης τάσης ψηφιοποίησης των τραπεζικών υπηρεσιών και των προσπαθειών για βελτίωση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας του. Η Deutsche Bank στοχεύει στη μείωση των εξόδων λειτουργίας, ενισχύοντας παράλληλα τις πιο αποδοτικές δραστηριότητές της.
Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη στροφή του τραπεζικού κλάδου προς πιο ευέλικτα και τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα λειτουργίας, με λιγότερη εξάρτηση από φυσικά καταστήματα και μεγαλύτερη έμφαση στις ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες. Παρά τις προκλήσεις, η διοίκηση της Deutsche Bank δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον, εκτιμώντας ότι οι αλλαγές αυτές θα συμβάλουν στη βελτίωση των οικονομικών της επιδόσεων μακροπρόθεσμα.