Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Money View
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result
Money View
No Result
View All Result
Home FEATURED

Νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές – Έρχονται 10 τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές

by MoneyView Team
17 Απριλίου, 2022
in FEATURED, ΕΛΛΑΔΑ
Νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές – Έρχονται 10 τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων

Τραίνο υδρογόνου

Υπεγράφη η νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές, στην οποία για πρώτη φορά προβλέπονται ρήτρες και κυρώσεις, ενώ διασφαλίζεται η εκτέλεση δρομολογίων στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου, με οικονομική αποτελεσματικότητα και κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Τη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, για τις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, υπέγραψαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Country Manager/Greece, κ. Maurizio Capotorto.

Η συμφωνία για τις άγονες γραμμές, την οποία οι Ιταλοί χαρακτήρισαν ως «συμφωνία πρότυπο για το μέλλον», προβλέπει την παροχή 50 εκ ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη προέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Ορίζεται μάλιστα ρητά, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον πράγματι έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις «άγονες γραμμές», κάτι που –παραδόξως– δεν προέβλεπε η προηγούμενη σύμβαση.

Με τη νέα σύμβαση η Ελλάδα για πρώτη φορά αποκτά σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές και επιτυγχάνονται πέντε πολύ σημαντικά ζητήματα

  • Θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου μας, ακόμα και στους θεωρούμενους ως μη εμπορικούς προορισμούς. Κι αυτό πλέον θα διασφαλίζεται πραγματικά, αφού για πρώτη φορά μπαίνουν ρήτρες και κυρώσεις.
  • Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
  • Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις με στόχο τη βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Οι δύο πλευρές συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται αυτές οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση.
  • Προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος.

Με βάση την νέα Σύμβαση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεσμεύεται επίσης για την απόκτηση, υπέρ του Δημοσίου, τουλάχιστον 10 τραίνων υδρογόνου μηδενικών ρύπων, 10 νέων τραίνων για προαστιακές γραμμές και πλήρη ανακατασκευή/αναβάθμιση των συνολικά 15 Desiro – τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενοικιάζει από το Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) – καθώς και για αναβαθμίσεις των κυριότερων αμαξοστασίων της χώρας.

Οι επενδύσεις αυτές, συμπεριλαμβάνουν τα 5 ΕΤR 470, που είναι ήδη στην Ελλάδα, καθώς και την πλήρη αναβάθμιση του μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης, η οποία ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο του 2021.

Το ιστορικό των «άγονων γραμμών» & τι κερδίζει το Δημόσιο με τη νέα σύμβαση

Σε αντίθεση με το παρελθόν, η νέα αυτή σύμβαση εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές και τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αξιολόγηση ανά εξάμηνο.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη σύμβαση για τις “άγονες γραμμές” προέβλεπε επίσης αντιστάθμισμα 50 εκ ευρώ, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούσε να πληρώνεται το σύνολο του συμβατικού τιμήματος ακόμη και εάν δεν εκτελούσε δρομολόγια.

Ειδικότερα ένα μήνα πριν την ιδιωτικοποίηση του 2017 έγιναν αλλαγές στη σύμβαση του 2015 και εντάχθηκαν σε ακόμη περισσότερες δαπάνες, που θα μπορούν να πληρωθούν από το δημόσιο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έτσι διασφαλιζόταν στον ιδιώτη ότι θα λάμβανε το σύνολο των 50 εκ ευρώ, σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του εάν είχε πραγματοποιήσει τα συμφωνηθέντα δρομολόγια ή όχι. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι το τίμημα της ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν 45 εκ ευρώ, λιγότερα δηλαδή χρήματα από ότι οι άγονες γραμμές μιας χρονιάς.

Με τη νέα συμφωνία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές.

Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης επιστρέφει σε σιδηροδρομικούς οργανισμούς του Δημοσίου, καθώς οι βασικές κατηγορίες είναι:

  • Μέχρι 21.000.000 για την αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή υπηρεσιών,
  • Μέχρι 19.000.000 ευρώ προς τον ΟΣΕ για τα τέλη χρήσης υποδομής
  • Μέχρι 10.000.000 ευρώ προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση τροχαίου υλικού.

Η νέα σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας υπήρξε αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με το Υπουργείο Οικονομικών για περισσότερο από ένα χρόνο. Έλαβε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο την προηγούμενη εβδομάδα και θα υποβληθεί προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων στο επόμενο διάστημα.

Tags: Άγονες γραμμέςΚώστας ΚαραμανλήςΤραίνα υδρογόνουΤΡΑΙΝΟΣΕΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΧρήστος Σταϊκούρας
ShareTweet
MoneyView Team

MoneyView Team

https://moneyview.gr

Related Posts

Bitcoin σε ελεύθερη πτώση – Ο Νοέμβριος γίνεται ο χειρότερος μήνας από το 2022

Bitcoin σε ελεύθερη πτώση – Ο Νοέμβριος γίνεται ο χειρότερος μήνας από το 2022

by Χρήστος Κουπελίδης
21 Νοεμβρίου, 2025

Το Bitcoin βιώνει μια από τις πιο δύσκολες περιόδους των τελευταίων ετών, με τον Νοέμβριο να εξελίσσεται στον χειρότερο μήνα...

Ισχυρή επίδοση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025

Ισχυρή επίδοση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025

by MoneyView Team
21 Νοεμβρίου, 2025

Το ταξιδιωτικό ισοζύγιο της Ελλάδας κατέγραψε ισχυρή επίδοση το 2025, διατηρώντας σημαντικό πλεόνασμα τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και στο εννεάμηνο...

IRIS: Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου – Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες

IRIS: Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου – Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες

by MoneyView Team
21 Νοεμβρίου, 2025

Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το μέτρο της υποχρεωτικής αποδοχής πληρωμών μέσω του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS...

Euronext: Επιτυχής ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ με αποδοχή 74,25%

Euronext: Επιτυχής ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ με αποδοχή 74,25%

by MoneyView Team
19 Νοεμβρίου, 2025

Η Euronext προχώρησε στην επίσημη ανακοίνωση της επιτυχούς ολοκλήρωσης της προαιρετικής δημόσιας πρότασης για την εξαγορά του Ελληνικού Χρηματιστηρίου (ATHEX),...

Ισχυρή ανάκαμψη στο Χρηματιστήριο Αθηνών με άνοδο 1,15%

Ισχυρή ανάκαμψη στο Χρηματιστήριο Αθηνών με άνοδο 1,15%

by MoneyView Team
19 Νοεμβρίου, 2025

Ανοδικά κινήθηκαν σήμερα οι τιμές των μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με την αγορά να εμφανίζει ισχυρή αντίδραση μετά την έντονη...

Next Post
Κίνα: Ανάπτυξη 4,8% στο α΄ τρίμηνο του 2022 εν μέσω έξαρσης πανδημίας

Κίνα: Ανάπτυξη 4,8% στο α΄ τρίμηνο του 2022 εν μέσω έξαρσης πανδημίας

Please login to join discussion

MONEY NEWS FEED

Bitcoin σε ελεύθερη πτώση – Ο Νοέμβριος γίνεται ο χειρότερος μήνας από το 2022

Bitcoin σε ελεύθερη πτώση – Ο Νοέμβριος γίνεται ο χειρότερος μήνας από το 2022

by Χρήστος Κουπελίδης
2 ημέρες ago
Ισχυρή επίδοση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025

Ισχυρή επίδοση του ταξιδιωτικού ισοζυγίου το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025

by MoneyView Team
2 ημέρες ago
IRIS: Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου – Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες

IRIS: Υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις από 1η Δεκεμβρίου – Τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες

by MoneyView Team
3 ημέρες ago
Euronext: Επιτυχής ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ με αποδοχή 74,25%

Euronext: Επιτυχής ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ με αποδοχή 74,25%

by MoneyView Team
4 ημέρες ago
Ισχυρή ανάκαμψη στο Χρηματιστήριο Αθηνών με άνοδο 1,15%

Ισχυρή ανάκαμψη στο Χρηματιστήριο Αθηνών με άνοδο 1,15%

by MoneyView Team
4 ημέρες ago
Πιερρακάκης: Ένας από τους βασικούς διεκδικητές για την προεδρία του Eurogroup

Πιερρακάκης: Ένας από τους βασικούς διεκδικητές για την προεδρία του Eurogroup

by MoneyView Team
4 ημέρες ago
Η Euronext εξασφαλίζει πάνω από το 50% της ΕΧΑΕ – Προς επιτυχή ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης

Η Euronext εξασφαλίζει πάνω από το 50% της ΕΧΑΕ – Προς επιτυχή ολοκλήρωση της Δημόσιας Πρότασης

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Τέταρτη συνεχόμενη άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Σταθερή δυναμική με επίκεντρο τις τράπεζες

Τέταρτη συνεχόμενη άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Σταθερή δυναμική με επίκεντρο τις τράπεζες

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Ισχυρή άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Νέα ιστορικά υψηλά για τον Dow Jones

Ισχυρή άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Νέα ιστορικά υψηλά για τον Dow Jones

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα και ο ρόλος της μετανάστευσης

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα και ο ρόλος της μετανάστευσης

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, είναι καθαρά ενημερωτικό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή,
ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή που θα ληφθεί με βάση τις πληροφορίες αυτές.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ • ΑΓΟΡΕΣ • MONEY TALK • ΚΟΣΜΟΣ • ESG • ΠΟΛΙΤΙΚΗ • ΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΑΠΟΨΕΙΣ • LIFE & CULTURE

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία : info@moneyview.gr
Διαφήμιση : ads@moneyview.gr

© 2021 moneyview.gr - Σχεδιασμός & Κατασκευή ιστοσελίδας: ASK Websites

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result

© 2021 Moneyview.gr