Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023
  • Login
No Result
View All Result
Money View
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result
Money View
No Result
View All Result
Home FEATURED

Νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές – Έρχονται 10 τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές

by MoneyView Team
17 Απριλίου, 2022
in FEATURED, ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές – Έρχονται 10 τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων

Τραίνο υδρογόνου

Υπεγράφη η νέα συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές, στην οποία για πρώτη φορά προβλέπονται ρήτρες και κυρώσεις, ενώ διασφαλίζεται η εκτέλεση δρομολογίων στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου, με οικονομική αποτελεσματικότητα και κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Τη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, για τις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, υπέγραψαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Country Manager/Greece, κ. Maurizio Capotorto.

Η συμφωνία για τις άγονες γραμμές, την οποία οι Ιταλοί χαρακτήρισαν ως «συμφωνία πρότυπο για το μέλλον», προβλέπει την παροχή 50 εκ ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη προέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Ορίζεται μάλιστα ρητά, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον πράγματι έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις «άγονες γραμμές», κάτι που –παραδόξως– δεν προέβλεπε η προηγούμενη σύμβαση.

Με τη νέα σύμβαση η Ελλάδα για πρώτη φορά αποκτά σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές και επιτυγχάνονται πέντε πολύ σημαντικά ζητήματα

  • Θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου μας, ακόμα και στους θεωρούμενους ως μη εμπορικούς προορισμούς. Κι αυτό πλέον θα διασφαλίζεται πραγματικά, αφού για πρώτη φορά μπαίνουν ρήτρες και κυρώσεις.
  • Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
  • Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις με στόχο τη βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Οι δύο πλευρές συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται αυτές οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση.
  • Προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος.

Με βάση την νέα Σύμβαση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεσμεύεται επίσης για την απόκτηση, υπέρ του Δημοσίου, τουλάχιστον 10 τραίνων υδρογόνου μηδενικών ρύπων, 10 νέων τραίνων για προαστιακές γραμμές και πλήρη ανακατασκευή/αναβάθμιση των συνολικά 15 Desiro – τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενοικιάζει από το Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) – καθώς και για αναβαθμίσεις των κυριότερων αμαξοστασίων της χώρας.

Οι επενδύσεις αυτές, συμπεριλαμβάνουν τα 5 ΕΤR 470, που είναι ήδη στην Ελλάδα, καθώς και την πλήρη αναβάθμιση του μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης, η οποία ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο του 2021.

Το ιστορικό των «άγονων γραμμών» & τι κερδίζει το Δημόσιο με τη νέα σύμβαση

Σε αντίθεση με το παρελθόν, η νέα αυτή σύμβαση εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές και τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αξιολόγηση ανά εξάμηνο.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη σύμβαση για τις “άγονες γραμμές” προέβλεπε επίσης αντιστάθμισμα 50 εκ ευρώ, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούσε να πληρώνεται το σύνολο του συμβατικού τιμήματος ακόμη και εάν δεν εκτελούσε δρομολόγια.

Ειδικότερα ένα μήνα πριν την ιδιωτικοποίηση του 2017 έγιναν αλλαγές στη σύμβαση του 2015 και εντάχθηκαν σε ακόμη περισσότερες δαπάνες, που θα μπορούν να πληρωθούν από το δημόσιο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έτσι διασφαλιζόταν στον ιδιώτη ότι θα λάμβανε το σύνολο των 50 εκ ευρώ, σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του εάν είχε πραγματοποιήσει τα συμφωνηθέντα δρομολόγια ή όχι. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι το τίμημα της ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν 45 εκ ευρώ, λιγότερα δηλαδή χρήματα από ότι οι άγονες γραμμές μιας χρονιάς.

Με τη νέα συμφωνία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λαμβάνει την επιδότηση μόνο εφόσον έχει εκτελέσει τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές.

Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης επιστρέφει σε σιδηροδρομικούς οργανισμούς του Δημοσίου, καθώς οι βασικές κατηγορίες είναι:

  • Μέχρι 21.000.000 για την αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή υπηρεσιών,
  • Μέχρι 19.000.000 ευρώ προς τον ΟΣΕ για τα τέλη χρήσης υποδομής
  • Μέχρι 10.000.000 ευρώ προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση τροχαίου υλικού.

Η νέα σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας υπήρξε αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με το Υπουργείο Οικονομικών για περισσότερο από ένα χρόνο. Έλαβε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο την προηγούμενη εβδομάδα και θα υποβληθεί προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων στο επόμενο διάστημα.

Tags: Άγονες γραμμέςΚώστας ΚαραμανλήςΤραίνα υδρογόνουΤΡΑΙΝΟΣΕΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΧρήστος Σταϊκούρας
ShareTweetShare
MoneyView Team

MoneyView Team

https://moneyview.gr

Related Posts

Ο Fitch υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Τουρκίας σε “B+” από “BB-“

Οίκος Fitch: Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας [σε “Β”από “-Β”]

by MoneyView Team
29 Ιανουαρίου, 2023

Σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μια βαθμίδα (σε “Β”από “-Β”) προχώρησε την Παρασκευή 27/1 ο οίκος αξιολόγησης...

35th Thessaloniki Insurance Conference 2023  ǀ Ευκαιρίες & προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο ǀ 10 Μαρτίου 2023

35th Thessaloniki Insurance Conference 2023 ǀ Ευκαιρίες & προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο ǀ 10 Μαρτίου 2023

by MoneyView Team
26 Ιανουαρίου, 2023

Το Thessaloniki Insurance Conference 2023, ένα συνέδριο-θεσμός για την ασφαλιστική αγορά της Β. Ελλάδος και όχι μόνο, επανέρχεται δυναμικά για...

Μητσοτάκης: Έχουμε δει τα χειρότερα σε σχέση με την ακρίβεια – Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το 2024

Μητσοτάκης: Έχουμε δει τα χειρότερα σε σχέση με την ακρίβεια – Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το 2024

by MoneyView Team
23 Ιανουαρίου, 2023

Την οικονομία και την αγορά εργασίας αφορούσε η πρώτη, από μια σειρά συνεντεύξεων, που θα δώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης,...

Ταξιδιωτικές εισπράξεις: Κατά 15,9% αυξήθηκαν το Νοέμβριο του 2022

Ταξιδιωτικές εισπράξεις: Κατά 15,9% αυξήθηκαν το Νοέμβριο του 2022

by MoneyView Team
23 Ιανουαρίου, 2023

Πλεόνασμα 180,0 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο του 2022 και 15.624,7 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2022 παρουσίασε το ταξιδιωτικό ισοζύγιο....

Σε δυναμική τροχιά ανόδου το Χρηματιστήριο Αθηνών – Σε εβδομαδιαία βάση ο Γενικός Δείκτης κατέγραψε άνοδο 1,10%

by MoneyView Team
20 Ιανουαρίου, 2023

Με θετικό πρόσημο έκλεισε η τρίτη χρηματιστηριακή εβδομαδατου Ιανουαρίου. Σε εβδομαδιαία βάση, ο Γενικός Δείκτης κατέγραψε άνοδο (+1,10%), μετά από...

Next Post
Κίνα: Ανάπτυξη 4,8% στο α΄ τρίμηνο του 2022 εν μέσω έξαρσης πανδημίας

Κίνα: Ανάπτυξη 4,8% στο α΄ τρίμηνο του 2022 εν μέσω έξαρσης πανδημίας

Please login to join discussion

MONEY NEWS FEED

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο “MS11” της Xiaomi [Photos]

MoneyView Team
4 ημέρες ago
Ο Fitch υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Τουρκίας σε “B+” από “BB-“

Οίκος Fitch: Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας [σε “Β”από “-Β”]

MoneyView Team
6 ημέρες ago
Εντυπωσιακή παρουσία της OLYMPIA ELECTRONICS A.E. στην κορυφαία έκθεση INTERSEC 2023 στο Dubai

Εντυπωσιακή παρουσία της OLYMPIA ELECTRONICS A.E. στην κορυφαία έκθεση INTERSEC 2023 στο Dubai

MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
35th Thessaloniki Insurance Conference 2023  ǀ Ευκαιρίες & προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο ǀ 10 Μαρτίου 2023

35th Thessaloniki Insurance Conference 2023 ǀ Ευκαιρίες & προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο ǀ 10 Μαρτίου 2023

MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Δημήτρης Καραβασίλης: Αναδεικνύεται ξανά η σπουδαιότητα της γεωπολιτικής στρατηγικής θέσης της Αλεξανδρούπολης

Δημήτρης Καραβασίλης: Αναδεικνύεται ξανά η σπουδαιότητα της γεωπολιτικής στρατηγικής θέσης της Αλεξανδρούπολης

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Mια “ανάσα” από τις 1.000 μονάδες το Χρηματιστήριο Αθηνών

Mια “ανάσα” από τις 1.000 μονάδες το Χρηματιστήριο Αθηνών

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών παρουσίασε τη νέα του εταιρική εικόνα: Κεντρική θέση στη νέα περίοδο η δυναμική υπεράσπιση της φιλελεύθερης δημοκρατίας

Το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών παρουσίασε τη νέα του εταιρική εικόνα: Κεντρική θέση στη νέα περίοδο η δυναμική υπεράσπιση της φιλελεύθερης δημοκρατίας

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Μητσοτάκης: Έχουμε δει τα χειρότερα σε σχέση με την ακρίβεια – Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το 2024

Μητσοτάκης: Έχουμε δει τα χειρότερα σε σχέση με την ακρίβεια – Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο το 2024

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Ταξιδιωτικές εισπράξεις: Κατά 15,9% αυξήθηκαν το Νοέμβριο του 2022

Ταξιδιωτικές εισπράξεις: Κατά 15,9% αυξήθηκαν το Νοέμβριο του 2022

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Νέος CEO της Rothschild & Co στην Ελλάδα ο Μάριος Μπρούστας

Νέος CEO της Rothschild & Co στην Ελλάδα ο Μάριος Μπρούστας

MoneyView Team
2 εβδομάδες ago

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, είναι καθαρά ενημερωτικό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή,
ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή που θα ληφθεί με βάση τις πληροφορίες αυτές.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ • ΑΓΟΡΕΣ • MONEY TALK • ΚΟΣΜΟΣ • ESG • ΠΟΛΙΤΙΚΗ • ΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΑΠΟΨΕΙΣ • LIFE & CULTURE

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία : info@moneyview.gr
Διαφήμιση : ads@moneyview.gr

© 2021 moneyview.gr - Σχεδιασμός & Κατασκευή ιστοσελίδας: ASK Websites

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result

© 2021 Moneyview.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In