Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Money View
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result
Money View
No Result
View All Result
Home ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ

Ποιοι και τι προσπαθούν να “συγκαλύψουν” στην τραγωδία των Τεμπών

Οι πάσης φύσεως υπεύθυνοι για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, υπάγονται σε αυτό που μπορεί να αποκληθεί ‘’βαθύ κράτος"

by Κώστας Χριστίδης
17 Φεβρουαρίου, 2025
in ΑΡΘΡΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιοι και τι προσπαθούν να “συγκαλύψουν” στην τραγωδία των Τεμπών

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είχε ως τραγική συνέπεια τον θάνατο 57 ανθρώπων. Πού οφείλεται το γεγονός αυτό ; Προφανώς, στη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών. Γιατί συγκρούσθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες ; Προφανώς (και πάλι) γιατί ο αρμόδιος σταθμάρχης Λάρισας έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο ρεύμα καθόδου, όπου κατερχόταν εμπορευματική αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση.

Η πράξη του σταθμάρχη δεν έγινε από άμεσο δόλο (δεν επιδίωκε τον θάνατο των θυμάτων), ούτε από ενδεχόμενο δόλο (που σημαίνει ότι μπορεί να πρόβλεψε τον θάνατο πολλών ανθρώπων ως ενδεχόμενο της πράξης του, το οποίο και να αποδέχθηκε)  αλλά από βαρεία αμέλεια, η οποία από πλευράς ποινικών συνεπειών εξισούται με δόλο. Η πράξη αυτή του σταθμάρχη δεν ήταν απλώς αναγκαία συνθήκη χωρίς την οποία δεν θα συνέβαινε το θανατηφόρο δυστύχημα, (conditio sine qua non) αλλά και πρόσφορος αιτία (causa adequata) γι’ αυτό, εφόσον όταν δύο τραίνα κινούνται επί της ίδιας γραμμής σε αντίθετες κατευθύνσεις είναι πάρα πολύ πιθανόν, αν όχι αναπόφευκτο, να συγκρουσθούν. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να αντιληφθεί τα παραπάνω.

Το εγκληματικό λάθος του σταθμάρχη δεν κατέστη δυνατόν να αποφευχθεί από την παρέμβαση άλλων αρμόδιων ανθρώπων, όπως ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια του κατόπιν αδείας που του δόθηκε εξ αποστάσεως, από γιατρό στο Βόλο.

Οι Κλουζώ της αντιπολίτευσης ισχυρίζονται ότι ο θάνατος ορισμένων από τα θύματα επήλθε ως αποτέλεσμα της έκρηξης εύφλεκτων υλικών που μετέφερε παρανόμως η εμπορευματική αμαξοστοιχία, πράγμα που προσπάθησε να αποκρύψει ή να ‘’συγκαλύψει’’ η κυβέρνηση, επικαλούμενη το ‘’αφήγημα του ανθρώπινου λάθους’’. Κατ’ αρχάς, μένει να αποδειχθεί εάν συνέβη αυτό, και τα βίντεο που πρόσφατα ήλθαν στη δημοσιότητα δεν φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.

Εάν όμως πράγματι υπήρξε μεταφορά παράνομου εύφλεκτου φορτίου, αυτό δεν θα είχε εκραγεί εάν δεν είχε προηγηθεί η σύγκρουση. Άλλωστε ο ΟΣΕ μας έχει συνηθίσει για πολλά χρόνια σε λαθραίες μεταφορές εμπορευμάτων, (κάποιες φορές με πρόσθετα βαγόνια, μη αναφερόμενα στα επίσημα έγγραφα) που όμως δεν καταλήγουν σε θάνατο αθώων ανθρώπων. Παρεμπιπτόντως, η αρμοδιότητα ελέγχου των μεταφερόμενων φορτίων ανήκει σε τελωνειακούς και σε υπαλλήλους του ανέκαθεν άκρως προβληματικού ΟΣΕ (τμήμα του οποίου ιδιωτικοποιήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το 2017 αντί πινακίου φακής).

Οι πάσης φύσεως υπεύθυνοι για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, υπάγονται σε αυτό που μπορεί να αποκληθεί ‘’βαθύ κράτος’’.

Σιωπηλή έως σήμερα (εξ όσων γνωρίζω) έχει παραμείνει η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων καθώς και ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Αντίθετα, λαλίστατη είναι η αντιπολίτευση όλων των πτερύγων, ‘’προοδευτικών’’ και ‘’πατριωτικών’’, η οποία κατηγορεί τον πρωθυπουργό ως ‘’ενορχηστρωτή της συγκάλυψης’’. Ένας μάλιστα, πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ αποκάλεσε την κυβέρνηση ως ‘’κυβέρνηση δολοφόνων’’. Ο δε πρώην πρωθυπουργός που πρωταγωνίστησε στη δίωξη πολιτικών αντιπάλων του για το ‘’μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού κράτους’’ και του οποίου δύο υπουργοί καταδικάσθηκαν από το ειδικό δικαστήριο για παράβαση καθήκοντος, εκφράζει την ανησυχία του για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, με αφορμή τη σύγκρουση των τραίνων στα Τέμπη, τις παρακολουθήσεις τηλεφώνων και το ναυάγιο της Πύλου. Κρείττον του λαλείν το σιγάν.

Οι πάσης φύσεως υπεύθυνοι για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, κατά τη γνώμη μου, υπάγονται σε αυτό που μπορεί να αποκληθεί ‘’βαθύ κράτος’’. Τούτο απαρτίζεται κατά βάση από ιδιοτελείς πολιτικούς, ασύδοτους συνδικαλιστές και ανεύθυνους γραφειοκράτες. Κάθε φορά, όμως, που προτείνεται κάποια θεραπεία για βελτίωση της κατάστασης, τότε όντως επικρατεί συγκάλυψη των πραγματικών υπευθύνων.

Πώς μπορεί, για παράδειγμα, να βελτιωθεί η απόδοση των δημοσίων υπαλλήλων, σιδηροδρομικών και μη, αν δεν υπάρξει αφ’ ενός συστηματική αξιολόγηση της απόδοσής τους και, αφ’ ετέρου, κατάργηση της μονιμότητας για τους νεοπροσλαμβανόμενους ; Πώς μπορεί η χώρα να απαλλαγεί από τη διαρκή τροχοπέδη κάθε μεταρρύθμισης, τους συνδικαλιστές του δημόσιου τομέα, χωρίς αναμόρφωση του νόμου περί συνδικαλισμού (που ανάγεται στα χρόνια του πρώιμου ΠΑΣΟΚ, το 1982) ; Πώς μπορεί να υπάρξει αναβάθμιση του πολιτικού συστήματος αν δεν γίνουν αλλαγές στον εκλογικό νόμο (π.χ. κατάργηση του σταυρού προτίμησης), στις συνταγματικές διατάξεις περί ευθύνης υπουργών, ασυλίας βουλευτών, σταθερής κοινοβουλευτικής θητείας κ.α. ; Θέματα όπως αυτό των Τεμπών, αντί να εξετάζονται (δήθεν) από εξεταστικές ή προανακριτικές επιτροπές αποτελούμενες από αντιμαχόμενους με μένος βουλευτές, θα μπορούσαν να εξετάζονται από ολιγομελείς επιτροπές εμπειρογνωμόνων, νομικών και προσώπων εγνωσμένου κύρους. Έτσι δεν θα φθάναμε στο σημείο να δηλώνει ο πρωθυπουργός ότι ‘’η εξεταστική επιτροπή (για τα Τέμπη) δεν ήταν η καλύτερη στιγμή της Βουλής’’. Ήταν μήπως καλύτερες όλες οι προηγούμενες που μονότονα κατέληγαν στη διατύπωση χωριστών πορισμάτων από κάθε κόμμα ;

Οι παθογένειες και οι ευθύνες του πελατειακού, αναποτελεσματικού, γραφειοκρατικού, βαθέος κράτους δεν μπορεί και δεν πρέπει να συγκαλύπτονται  πλέον.  Όσοι το πράττουν καθίστανται συνυπεύθυνοι.

Tags: Τέμπη
ShareTweet
Κώστας Χριστίδης

Κώστας Χριστίδης

Νομικός - Οικονομολόγος

Related Posts

Παγκόσμια Ανησυχία για τους δασμούς του Τραμπ

Παγκόσμια Ανησυχία για τους δασμούς του Τραμπ

by Χρήστος Κουπελίδης
2 Απριλίου, 2025

Οι σχεδιαζόμενοι δασμοί του πρώην Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ προκαλούν ανησυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι επιπτώσεις τους αναμένονται αρνητικές...

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας “φέρνουν” φθηνότερο χρήμα στην αγορά

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις της ελληνικής οικονομίας “φέρνουν” φθηνότερο χρήμα στην αγορά

by Χρήστος Κουπελίδης
23 Μαρτίου, 2025

Η πρόσφατη αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Moody’s, η οποία έδωσε στην Ελλάδα την επενδυτική βαθμίδα, σηματοδοτεί μια...

2024 η χρονιά που η Τεχνητή Νοημοσύνη ωρίμασε – 2025, οι εξελίξεις που αναμένονται

2024 η χρονιά που η Τεχνητή Νοημοσύνη ωρίμασε – 2025, οι εξελίξεις που αναμένονται

by Παντελής Λάμπρου
8 Ιανουαρίου, 2025

Το 2024 υπήρξε αναμφίβολα μια χρονιά καμπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), καθώς εντυπωσιακές καινοτομίες και επιστημονικές διακρίσεις επιβεβαίωσαν τη...

Αποτελεσματική προσέλκυση πελατών & επενδυτών

Αποτελεσματική προσέλκυση πελατών & επενδυτών

by Παντελής Λάμπρου
26 Νοεμβρίου, 2024

Είναι σαφές ότι σε παγκόσμια κλίμακα, τόσο οι προϊοντικές επιλογές των πελατών όσο και οι επενδυτικοί προορισμοί είναι πολλοί. Ο...

Γιατί είναι μεγάλης στρατηγικής σημασίας το FSRU της Αλεξανδρούπολης

Γιατί είναι μεγάλης στρατηγικής σημασίας το FSRU της Αλεξανδρούπολης

by Χρήστος Κουπελίδης
10 Σεπτεμβρίου, 2024

Ο πλωτός τερματικός σταθμός αποθήκευσης και αεροποίησης φυσικού αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, με σημαντική γεωπολιτική σημασία τόσο για τη χώρα...

Next Post
Eurostat: Υποχώρησε το εμπορικό πλεόνασμα στην ευρωζώνη τον Δεκέμβριο [γραφήματα]

Eurostat: Υποχώρησε το εμπορικό πλεόνασμα στην ευρωζώνη τον Δεκέμβριο [γραφήματα]

MONEY NEWS FEED

Κάτω από τις 2.000 μονάδες ο Γενικός Δείκτης – Οι τράπεζες στο “μάτι του κυκλώνα”

Κάτω από τις 2.000 μονάδες ο Γενικός Δείκτης – Οι τράπεζες στο “μάτι του κυκλώνα”

by MoneyView Team
4 ημέρες ago
Νέα ψηφιακή εποχή στη φορολογία: Τι προβλέπει το Δημοσιονομικό Σχέδιο για το 2026

Νέα ψηφιακή εποχή στη φορολογία: Τι προβλέπει το Δημοσιονομικό Σχέδιο για το 2026

by MoneyView Team
5 ημέρες ago
Η METLEN προχωρά στην τελική φάση του Σταθμού Ηλεκτροπαραγωγής Hirwaun στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η METLEN προχωρά στην τελική φάση του Σταθμού Ηλεκτροπαραγωγής Hirwaun στο Ηνωμένο Βασίλειο

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων: Επένδυση €8,6 εκατ. “φέρνει” υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων: Επένδυση €8,6 εκατ. “φέρνει” υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Ελλάδα 2.0: «Πράσινο φως» από Βρυξέλλες στο 6ο αίτημα πληρωμής της Ελλάδας ύψους €2,4 δις

Ελλάδα 2.0: «Πράσινο φως» από Βρυξέλλες στο 6ο αίτημα πληρωμής της Ελλάδας ύψους €2,4 δις

by MoneyView Team
1 εβδομάδα ago
Ελλάδα 2026: Το δημόσιο χρέος πέφτει στα προ-κρίσης επίπεδα του 2009

Ελλάδα 2026: Το δημόσιο χρέος πέφτει στα προ-κρίσης επίπεδα του 2009

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Προϋπολογισμός 2026: Άλμα δαπανών με “αιμοδότη” τους έμμεσους φόρους

Προϋπολογισμός 2026: Άλμα δαπανών με “αιμοδότη” τους έμμεσους φόρους

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Για την εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών από την Euronext

Για την εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών από την Euronext

by Γιώργος Προκοπάκης
2 εβδομάδες ago
Στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2026: Μειώσεις φόρων, αυξήσεις μισθών – συντάξεων & κίνητρα για στέγαση

Στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2026: Μειώσεις φόρων, αυξήσεις μισθών – συντάξεων & κίνητρα για στέγαση

by MoneyView Team
2 εβδομάδες ago
Χρηματιστήριο: Στις 891,41 μονάδες – Εβδομαδιαία άνοδος 3,65%

Η δημόσια πρόταση της Euronext για την ΕΧΑΕ – Στρατηγική συμμαχία ή απώλεια ανεξαρτησίας;

by MoneyView Team
3 εβδομάδες ago

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, είναι καθαρά ενημερωτικό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή,
ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή που θα ληφθεί με βάση τις πληροφορίες αυτές.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ • ΑΓΟΡΕΣ • MONEY TALK • ΚΟΣΜΟΣ • ESG • ΠΟΛΙΤΙΚΗ • ΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΑΠΟΨΕΙΣ • LIFE & CULTURE

Culpa Finance & Media

Επικοινωνία : info@moneyview.gr
Διαφήμιση : ads@moneyview.gr

© 2021 moneyview.gr - Σχεδιασμός & Κατασκευή ιστοσελίδας: ASK Websites

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΟΡΕΣ
  • MONEY TALK
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ESG
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • LIFE & CULTURE
No Result
View All Result

© 2021 Moneyview.gr