Ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την 28η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» της BOUSSIAS Editors. Ωστόσο, η κερδοφορία του κλάδου εξακολουθεί να παραμένει χαμηλή, καθώς όλα τα κόστη του, λειτουργικά και μη, προσαυξάνονται.
Από τους ισολογισμούς 2023 των 35 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, εκτός της Lidl Ελλάς που δεν δημοσιεύει ισολογισμό, προκύπτει ότι πωλήσεις έφτασαν τα 12,24 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,12 δισ. ευρώ ή 10,12% συγκριτικά με το 2022.
Το 2023 είναι η έβδομη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, οι οποίες στη διάρκεια της εν λόγω περιόδου αυξήθηκαν κατά 61% ή κατά 4,65 δισ. ευρώ, πράγμα το οποίο οφείλεται στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, στην πλήρη επαναλειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της άλλοτε Μαρινόπουλος υπό την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη (ΕΥΣ), στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και στον πληθωρισμό από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Τις υψηλότερες πωλήσεις ο όμιλος Σκλαβενίτης
Στην έκδοση εξετάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη των δέκα μεγαλύτερων από άποψη πωλήσεων εταιρειών του κλάδου το 2023. Τις υψηλότερες πωλήσεις και δη με τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο τις είχε ο όμιλος της ΕΥΣ (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης) και ήταν της τάξης των 5,16 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 15,24% έναντι του 2022 ή κατά 682,19 εκατ. ευρώ. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος με πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένες (-0,58%) συγκριτικά με το 2022. Την τρίτη θέση κατέλαβε η Μετρό (My Market και Metro Cash&Carry) με αύξηση πωλήσεων 5,85% και ετήσιο τζίρο 1,59 δισ. ευρώ.
Ακολουθεί ο όμιλος Δ. Μασούτης με μεγάλη αύξηση πωλήσεων, κατά 14,51%, και τζίρο 1,08 δισ. ευρώ, ενώ τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη τζίρου μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων εταιρειών του δείγματος εμφάνισε η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία κατέλαβε πλέον την πέμπτη θέση στη σχετική κατάταξη, με ετήσια άνοδο πωλήσεων 41,38% και τζίρο 703,78 εκατ. ευρώ (η εταιρεία τη διετία 2021-2022 πραγματοποίησε σημαντικές εξαγορές).
Τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων εμφάνισε η βορειοελλαδική Εγνατία, με άνοδο 16,9% και τζίρο 187,13 εκατ. ευρώ. Η Πέντε κατέλαβε την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης, με ετήσια αύξηση 4,31% και τζίρο 535,65 εκατ. ευρώ. Την ακολούθησαν η Market In, με πωλήσεις 403,33 εκατ. ευρώ και ετήσια αύξηση τζίρου 7,47%, η Bazaar, με πωλήσεις 244,92 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 9,54% έναντι του 2022, και η Ok Anytime με πωλήσεις 74,74 εκατ. ευρώ και αύξηση αντιστοίχως 9,38%.