Σχεδόν όλοι οι Έλληνες, μεταξύ των Ελλήνων 13-74 χρόνων «ζουν» online, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Πανελλήνιας Έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari. Όπως φαίνεται από την έρευνα η χρήση internet έφτασε στο 95%.
Προφανώς οι συνθήκες της πανδημίας ώθησαν την ταχύτερη εξάπλωση της «ψηφιακής ζωής», φτάνοντας σε καθολική χρήση στις ηλικίες έως 54 χρόνων, ενώ φτάνει σε πολύ ψηλά επίπεδα και στις μεγαλύτερες και παιδικές ηλικίες
9 στα 10 παιδιά είναι πλέον χρήστες του Internet
Την περίοδο της πανδημίας, η χρήση internet στο παιδικό κοινό αυξήθηκε +9%. Σχεδόν 9 στα 10 παιδιά είναι πλέον χρήστες του Internet, με τις ηλικίες 10 – 12 ετών να είναι online σε ποσοστό 98%, ενώ ακολουθούν οι ηλικίες 7 – 9 ετών σε ποσοστό 86%, και 5 – 6 ετών σε ποσοστό 75%. Τα παιδιά προτιμάνε τη σύνδεσή τους στο διαδίκτυο κυρίως μέσω smartphone (41%) και tablet (40%) ενώ μέσω laptop μπαίνει το 23%. Ειδικότερα τα παιδιά ηλικίας 5- 6 ετών προτιμούν τη σύνδεση μέσω tablet σε ποσοστό 35%, ενώ τα παιδιά 7 – 9 ετών (σε ποσοστό 45%) και 10 – 12 (σε ποσοστό 53%) επιλέγουν την είσοδο από smartphone.
Στο 92% εντοπίζεται πλέον η διείσδυση του internet στις ηλικίες 55-64, αλλά και στο 80% στις ηλικίες 65-74 χρόνων, ενώ στο 88% φτάνει η χρήση στα παιδιά 5-12 χρόνων, και ειδικά στα παιδιά 10-12 γίνεται καθολική, αγγίζοντας το 98%!
Κύρια συσκευή πρόσβασης το smartphone
Με κύρια συσκευή πρόσβασης το smartphone, οι Έλληνες χρήστες internet βρίσκονται online via mobile κατά μέσο όρο δύο ώρες την ημέρα, ενώ σταθερά εξελίσσονται ανοδικά η χρήση των social media/networks, καθώς και οι ηλεκτρονικές αγορές με τις ηλικίες 25-34 χρονών να ξοδεύουν το μεγαλύτερο ποσό.
Ειδικότερα, το 75% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, ενώ ξόδεψε για τις ηλεκτρονικές αγορές του ατά μέσο όρο 869€ με τις ηλικίες 25-34 ξόδεψαν το μεγαλύτερο ποσό 1.032€.
Τα Social Media χρησιμοποιούν σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες (87%) με το 86% των χρηστών να ασχολούνται καθημερινά με τον μέσο χρόνο που καταναλώνουν σε αυτά να φτάνει στα 86 λεπτά / ημέρα, ενώ λογαριασμό έχουν κυρίως σε: facebook (80%) και instagram (64%)
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τηλεφωνικές συνεντεύξεις CATI σε αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα 10.000 ατόμων ανά εξάμηνο, καλύπτοντας τον συνολικό πληθυσμό της χώρας από 13 έως 74 ετών και με online συνεντεύξεις cAWI (computer assisted web interviews) μέσω YouGov panel (35.200 ενεργά μέλη) σε 1.000 ενεργούς χρήστες Internet, καλύπτοντα τον πληθυσμό από 16 έως 64 ετών.